notulen 13 okt. 2014

hier kan je de notulen lezen van de bijeenkomsten van onze werkgroep.
Plaats reactie
wubaro
Site Admin
Berichten: 10
Lid geworden op: 29-09-2014 14:27

notulen 13 okt. 2014

Bericht door wubaro » 14-10-2014 11:32

M.A.H. Groningen, 13 Okt. 2014

Notulist: Dirk

Aanwezig: Paula (Limor), Joris (Limor), Edwin (Werkpro), Samuel, Max, Kunjo, Jan, Wubbo, Martijn, Dirk.
Afwezig: Mark (afgemeld) Andrea en Yvonne ( Terwille )
Opmerkingen:
Wubbo heeft voorgesteld om vanaf vandaag de Notulen per vergadering alleen nog maar binnen de groep te gebruiken. Deze zullen ook via het Forum na te lezen zijn. Tevens wil hij ook graag dat iedereen zich daar ook aanmeldt.
Alle vragen die betrekking hebben op Housing First kunnen gesteld worden vai het Forum.
1. Sam vroeg zich af wie er op bezoek mag komen, maar dit staat in de notulen. Daarnaast wordt erop gewezen dat de persoon zelf hier voor verantwoordelijk is.
2. In de voorgaande vergaderingen is er uitgebreid gesproken over het creeren van een “buddyhuis” of Doorstroomwoning.
3. Doorstroomhuis/buddyhuis is nu niet aan de orde aangezien er al een afspraak gemaakt is met Nijestee wat de 6 woningen betreft. Dit kan echter in de nabije toekomst verder uitegwerkt worden en eventueel verbetert.
4. Alle notulen dient men vooraf aan de vergadering gelezen te hebben, zodat dit tijdens de vergadering meteen besproken kan worden. Heeft men echter hier over nog vragen dan kunnen deze aan het eind van de vergadering gesteld worden en meegenomen worden naar de volgende bijeenkomst.
5. Bij het toekennen van een woning aan een persoon zou het voor alle betrokkenen het prettig zijn als er dan ook open en eerlijk over alles gesproken kan worden zodat de persoon in kwestie beter geholpen kan worden.
6. Jan kwam met het voorstel naar de hulpverlenging toe om rond te kijken of het mogelijk is om de werkwijze van “Lean Six Sigma” te integreren bij Housing First.
7. T.a.v. HF/Mien Aign Hoes, moet er voor gezorgd worden dat de 1ste 6 zes beschikbaar zijn, dit volgens afspraak met Nijestee. Daarbij gaat de hulpverlening zelf eerst de woning inspecteren om eventuele teleurstellingen te voorkomen, maar ook om er voor te zorgen dat de woningen in prima in staat zijn. De Basis inrichting voor iedere woning gaat via de Hulpverlening maar kan daarna door de persoon eventueel overgenomen worden, tegen een vergoeding.
8. Het uitreiken van woningen die beschikbaar zijn of staan voor kandidaten, zal via de hulpverlening gebeuren. De kosten voor het inrichten van de woning zal daarbij dan ook afgestemd worden per persoon.
9. Op het forum mag iedereen zijn ideeen indienen t.a.v. inrichting voor de woning. Geef hierbij dan ook aan wat je denkt nodig te hebben of wat je echt nodig hebt.
10. Max en Wubbo, pleiten ervoor om aan andere mensen geen toezegging te doen om zo valse hoop te wekken terwijl ze eigenlijk er niet voor in aan merking komen of kunnen komen. Mits mensen niet zijn aangemeld voor dit traject.
11. Bij de volgende vergadering zou het prettig als er minstens 1 persoon van de de 3 (Limor, Werkpro en Terwille ) aanwezig zou kunnen zijn.
12. Denk aan het forum, hier kan je de nieuwste info vinden en zelf je ideeën plaatsen. Ook zullen de notulen hier te lezen zijn. Het is dus van belang dat je jezelf aanmeld op het forum.

Plaats reactie